
Енергийни системи за интралогистика
Задвижващи системи за интралогистика
Каква е правилната енергийна система за моята интралогистика?
Енергийните системи за интралогистиката се състоят от превозно средство, енергиен носител и инфраструктура - т.е. машина + Li-Ion батерия + зарядно устройство/ зарядна станция.
Изборът на правилна енергийна система е преди всичко стратегически. Отнася се до конкретно приложение, разходите, но също така до необходимите структурни условия, както и устойчивостта и перспективата за работа по климатично-неутрален начин.
Следните пет критерии могат да бъдат използвани за вземането на решение.
- Наличност на превозни средства: Колко енергия може да предостави енергийната система и за колко дълго?
До каква степен е ограничена достъпността на превозните средства, например от времето на престой за смяна на батериите, процесите по зареждане или дейности по поддръжката? - Инфраструктура: Всяка енергийна система изисква специфична инфраструктура, например за пространство за зареждащи станции, съхранение, поддръжка и необходимо усилие за настройка на енергийното захранване.
- Инвестиционни разходи: Разходите по въвеждане в експлоатация, например за батерии и монтирането на необходимата инфраструктура.
- Оперативни разходи: Текущи разходи, например за поддръжка и поправка, но също така и енергийни раходи и консумация.
- Устойчивост: Какъв потенциал има всяка енергийна система, колко дълго може да бъде използвана и до каква степен могат да се избегнат въглеродните емисии.
Приложение и заключение
Оловно-киселинни
Оловно-киселинните батерии са полезни при употреба на няколко превозни средства с няколко работни часа.
Като цяло това е доказана, надеждна и напълно използваема енергийна система.
Li-Ion
Употребата на литиево-йонни батерии се препоръчва за високи и постоянни енергийни изисквания в мултисменни операции.
В подходящ профил на приложение, тази енергийна система е най-подходяща за експлоатационния живот на Li-Ion батерия (10 години).
С Li-Ion технологията на STILL може да бъде постигнато 30% по-добро оползотворяване на енергията. Това не само защитава околната среда, но също така значително намалява енергийните разходи на компанията.
Горивна клетка
Тази енергийна система е идеално пригодена за продължителна, интензивна употреба в мултисменни операции с над 1000 работни часа на година.
Като най-чиста енергийна система за задвижване на индустриални кари, горивната клетка все още е слабо доказана, но е считана за система за зелена интралогистика на бъдещето.

Енергийните системи в контекста на зелената интралогистика
От гледна точка на интралогистиката, стремежа е към това да бъде възможно разрешаването на транспортни задачи с най- ниската възможна консумация на ценни ресурси - да използва по най-добрия начин капитал, енергия, труд и време. От екологична гледна точка Европа трябва да бъде климатично неутрална най-късно до 2050-та година; Германия дори иска да постигне това до 2045-та. Това значи, че въглеродните емисии трябва да бъдат значително намалени. За да постигнат тази цел, Европейската Комисия и държавните власти чрез закони и регулации все повече задължават икономиката да даде своя принос, например чрез данък за CO2, сертификати за емисии или дори със забрана за двигатели с вътрешно горене, която да влезе в сила от 2030-та най-късно.

Потребителите и партньорите очакват климатична неутралност
Също така има ръст в изискването от партньорите и потребителите захранващите вериги да бъдат устойчиви и да функционират климатичнонеутрално. Снабдителите трябва да осигурят сертификати за произхода на суровините, условията на производство и въглеродните следи. Добрата екологично балансирана схема се превръща в конкурентно предимство.