Енергийни системи за интралогистика
Задвижващи системи за интралогистика
Каква е правилната енергийна система за моята интралогистика?
Енергийните системи за интралогистиката се състоят от превозно средство, енергиен носител и инфраструктура - т.е. машина + Li-Ion батерия + зарядно устройство/ зарядна станция.
Изборът на правилна енергийна система е преди всичко стратегически. Отнася се до конкретно приложение, разходите, но също така до необходимите структурни условия, както и устойчивостта и перспективата за работа по климатично-неутрален начин.
Следните пет критерии могат да бъдат използвани за вземането на решение.
- Наличност на превозни средства: Колко енергия може да предостави енергийната система и за колко дълго?
До каква степен е ограничена достъпността на превозните средства, например от времето на престой за смяна на батериите, процесите по зареждане или дейности по поддръжката? - Инфраструктура: Всяка енергийна система изисква специфична инфраструктура, например за пространство за зареждащи станции, съхранение, поддръжка и необходимо усилие за настройка на енергийното захранване.
- Инвестиционни разходи: Разходите по въвеждане в експлоатация, например за батерии и монтирането на необходимата инфраструктура.
- Оперативни разходи: Текущи разходи, например за поддръжка и поправка, но също така и енергийни раходи и консумация.
- Устойчивост: Какъв потенциал има всяка енергийна система, колко дълго може да бъде използвана и до каква степен могат да се избегнат въглеродните емисии.
Сравнение на задвижващи системи в интралогистиката
Достъпност на превозни средства
Оловно-киселинни
- Приблизително 1 обвивка в зависимост от типа превозно средство и приложението
- при по-дълга употреба максимално 5 часа
- 8 часа зареждане са необходими за приблизително 6 часа употреба
- без междинно зареждане > време за смяна на батерия (5-15 минути)
- висока поддръжка
- намаляващо представяне по време на операция
Li-Ion
- 1 час зареждане е необходим за 3 часа употреба
- възможно междинно зареждане
- без изисквания за поддръжка
- постоянна мощност по време на операция
Горивна клетка
1 пълнене на резервоара позволява употреба приблизително до 8 часа. Без изчакване/ време за зареждане > презареждане за 2-3 минути. Редовна поддръжка , непрекъсната работа по време на операциите
Инфраструктура
Оловно-киселинна Зареждащи станции. Зарядни устройства. Заменяеми батерии. Приспособление за смяна на батерии. Резервоари за вода. Система за вентилиране на въздух. Значително изискване за пространство.
Li-Ion
- Ниски изисквания
- Инфраструктура за зареждане + само 1 батерия + бордово зарядно устройство
- Ниски изисквания за пространство
Горивна клетка
- Горивна клетка (Модул за смяна на батерии)
- Зареждащи станции.
- Водородно съхранение
- Доставка или производство на водород (електролизер)
- Пространството извън склада може да бъде използвано
Инвестиционни разходи
Оловна киселина
- Ниски разходи за придобиване
Li-Ion
- високи разходи за придобиване с тенденция за намаляване.
- По-дълъг живот на батерията.
Горивна клетка
- Високи инвестиционни разходи (коефициент 4 до 5 в сравнение с оловно-киселинните батерии).
- Възможности за финансиране
Оперативни разходи
Оловно-киселинни
- Енергийни разходи
- Разходи за поддръжка
- Разходи за смяна на батерия (време)
- Разходи за пространство
Li-Ion
- 30% намалени енергийни разходи
- без разходи за поддръжка
- ниски разходи за пространство
- интелигентно енергийно управление/ възможно управление на натоварването
Горивна клетка
- Високи текущи раходи за водород (10-12€/кг водород към септември 2021г.) > Особено транспортни разходи
Устойчивост
Оловно-киселинна
- Експлоатирана технология
- Вредни за околната среда вещества
- Взискателно рециклиране с високи енергийни разходи
Li-Ion
- Непрекъснато развитие
- Повишаване на ефективността и намаляване на разходите за придобиване
- Проблемни суровини > нова композиция в развитието
- Изпробвани и тествани структури
Горивна клетка
- Разгръщаща се технология, но все още без установена инфрастуктура
- без редки елементи
- наистина зелено чрез зелен водород
- Политическо развитие все още несигурно
Приложение и заключение
Оловно-киселинни
Оловно-киселинните батерии са полезни при употреба на няколко превозни средства с няколко работни часа.
Като цяло това е доказана, надеждна и напълно използваема енергийна система.
Li-Ion
Употребата на литиево-йонни батерии се препоръчва за високи и постоянни енергийни изисквания в мултисменни операции.
В подходящ профил на приложение, тази енергийна система е най-подходяща за експлоатационния живот на Li-Ion батерия (10 години).
С Li-Ion технологията на STILL може да бъде постигнато 30% по-добро оползотворяване на енергията. Това не само защитава околната среда, но също така значително намалява енергийните разходи на компанията.
Горивна клетка
Тази енергийна система е идеално пригодена за продължителна, интензивна употреба в мултисменни операции с над 1000 работни часа на година.
Като най-чиста енергийна система за задвижване на индустриални кари, горивната клетка все още е слабо доказана, но е считана за система за зелена интралогистика на бъдещето.
Енергийните системи в контекста на зелената интралогистика
От гледна точка на интралогистиката, стремежа е към това да бъде възможно разрешаването на транспортни задачи с най- ниската възможна консумация на ценни ресурси - да използва по най-добрия начин капитал, енергия, труд и време. От екологична гледна точка Европа трябва да бъде климатично неутрална най-късно до 2050-та година; Германия дори иска да постигне това до 2045-та. Това значи, че въглеродните емисии трябва да бъдат значително намалени. За да постигнат тази цел, Европейската Комисия и държавните власти чрез закони и регулации все повече задължават икономиката да даде своя принос, например чрез данък за CO2, сертификати за емисии или дори със забрана за двигатели с вътрешно горене, която да влезе в сила от 2030-та най-късно.
Потребителите и партньорите очакват климатична неутралност
Също така има ръст в изискването от партньорите и потребителите захранващите вериги да бъдат устойчиви и да функционират климатичнонеутрално. Снабдителите трябва да осигурят сертификати за произхода на суровините, условията на производство и въглеродните следи. Добрата екологично балансирана схема се превръща в конкурентно предимство.
Консултации по тема енергийните системи в интралогистиката
Консултации по тема системи за пикиране от експертите на STILL.
Възползвайте се от нашата експертиза за устойчива интралогистика. С удоволствие ще ви помогнем с избора на енергийна система за вашето бъдеще.
Контакти
За повече информация моля свържете се с нашите консултанти
+359 89 950 5026
Заоитване до: Преглед на Енергийни системи за интралогистика
Моля попълнете формуляра по-долу. Ще се свържем с вас при първа възможност.